HAKKIMIZDA

HAKKIMIZDA

PEUGEOT BİSİKLET

1882 yılında kurulan Cycles Peugeot, merkezi Fransa’nın Sochaux kentinde bulunan bir bisiklet üreticisidir ve şu anda İsveç merkezli Grimaldi Industri firmasının kuruluşu olan Cycleurope’un bir parçasıdır.

Peugeot, 19. yüzyılda el değirmeni üreticisi Jean Pequignot Peugeot tarafından kurulmuş bir Fransız üreticisidir. Değirmenlerin kârını kullanan Peugeot, Jean Peugeot’nun bir meslektaşı ve iki erkek kardeşiyle birlikte işlettiği Montbéliard’daki bir çelik fabrikasıyla genişledi. Şirketin ticari markası olan aslan, 1858 yılında fabrikanın yakınında yaşayan bir oymacı olan Justin Blazer tarafından yaratıldı. Şirket, çeliklerini bıçak ve çatallara, hidrolik ekipmanlara ve 1882’den itibaren Cycles Peugeot olarak satılan bisikletlere dönüştürdü. Aynı yıl Beaulieu-sur-Doubs’ta (Mandeure, Doubs’da), Le Grand Bi adlı ilk Peugeot bisikleti, Armand Peugeot tarafından elle yapıldı. Birinci Dünya Savaşı yıllarında da bisiklet üretimine ara vermeyen Peugeot, yılda yaklaşık 63.000 bisiklet üretmeye devam etti. Bunun yanında 9.000 araba ve kamyon, 1.000 motosiklet ve 10.000 uçak motoru da üreterek sanayideki gücünü artırdı.

1955 yılına gelindiğinde, Beaulieu’deki fabrika yılda 220.000 bisiklet üretiyor ve yaklaşık 3.500 işçi çalıştırıyordu ve otomobilin yaşamlara girmesi ile Avrupa’nın bir ulaşım aracı olarak bisiklete olan ilgisi oldukça azaldı ve 1956’da Cycles Peugeot’daki bisiklet üretimi de bu değişimden nasibini aldı.

1926’da Peugeot’daki otomobil ve bisiklet üretim bölümleri birbirinden ayrıldı. Automobiles Peugeot’da otomobiller, Cycles Peugeot’da ise bisikletler yapılmaya başlandı. 1930’da Beaulieu fabrikasında bisiklet üretimi yılda 162.000 adede ulaştı.

1958’de Peugeot, azalan bisiklet satışlarını artırmak için otomobil endüstrisi için üretim bileşenlerini çeşitlendirdi. 1960’larda tüketicinin bisiklete olan ilgisi geri dönerken, Peugeot spor, yarış ve yol bisikleti üretimini kademeli olarak artırdı.

Peugeot, 19. yüzyılda el değirmeni üreticisi Jean Pequignot Peugeot tarafından kurulmuş bir Fransız üreticisidir. Değirmenlerin kârını kullanan Peugeot, Jean Peugeot’nun bir meslektaşı ve iki erkek kardeşiyle birlikte işlettiği Montbéliard’daki bir çelik fabrikasıyla genişledi. Şirketin ticari markası olan aslan, 1858 yılında fabrikanın yakınında yaşayan bir oymacı olan Justin Blazer tarafından yaratıldı. Şirket, çeliklerini bıçak ve çatallara, hidrolik ekipmanlara ve 1882’den itibaren Cycles Peugeot olarak satılan bisikletlere dönüştürdü. Aynı yıl Beaulieu-sur-Doubs’ta (Mandeure, Doubs’da), Le Grand Bi adlı ilk Peugeot bisikleti, Armand Peugeot tarafından elle yapıldı. Birinci Dünya Savaşı yıllarında da bisiklet üretimine ara vermeyen Peugeot, yılda yaklaşık 63.000 bisiklet üretmeye devam etti. Bunun yanında 9.000 araba ve kamyon, 1.000 motosiklet ve 10.000 uçak motoru da üreterek sanayideki gücünü artırdı.

1926’da Peugeot’daki otomobil ve bisiklet üretim bölümleri birbirinden ayrıldı. Automobiles Peugeot’da otomobiller, Cycles Peugeot’da ise bisikletler yapılmaya başlandı. 1930’da Beaulieu fabrikasında bisiklet üretimi yılda 162.000 adede ulaştı.

1955 yılına gelindiğinde, Beaulieu’deki fabrika yılda 220.000 bisiklet üretiyor ve yaklaşık 3.500 işçi çalıştırıyordu ve otomobilin yaşamlara girmesi ile Avrupa’nın bir ulaşım aracı olarak bisiklete olan ilgisi oldukça azaldı ve 1956’da Cycles Peugeot’daki bisiklet üretimi de bu değişimden nasibini aldı.

1958’de Peugeot, azalan bisiklet satışlarını artırmak için otomobil endüstrisi için üretim bileşenlerini çeşitlendirdi. 1960’larda tüketicinin bisiklete olan ilgisi geri dönerken, Peugeot spor, yarış ve yol bisikleti üretimini kademeli olarak artırdı.

Yarış Kültürü

Peugeot ailesi’nin, yarış bisikletçilerine sponsor olurken bunun markalarına tanıtımın değerini görmeleri gecikmedi. Paul Bourillon, 1896’da Kopenhag’da Peugeot bisikletiyle dünya sprint şampiyonu oldu. Aile ayrıca sayısız yol yarışında bisikletçileri destekledi ve 1905’te ilk Tour de France kazananı Louis Trousselier’e sponsor oldu. İlk Tour de France zaferinden sonra Peugeot bisiklet takımı Tour ve diğer Avrupa bisiklet yarışlarında aktif kaldı. Peugeot, Fransa Bisiklet Turu’nda tüm zamanların en başarılı fabrika takımı olmaya devam edecek ve yarışı on kez rekor bir şekilde kazanacaktı. Peugeot takım sponsorluğuna devam eden son bisiklet fabrikaları arasındaydı. Artan maliyetler, diğer markaları, ekiplerinin kontrolünü bisiklet endüstrisinin dışından destekçilere bırakmaya zorladı. 1986 yarış sezonuna gelindiğinde, petrol krizinin tetiklediği enflasyon dönemindeki maliyetler, Peugeot’nun artık tam sponsorlu bir takımı olmayacağını açıkladığı yıldı.

Peugeot yarış tarihçesi hakkında detaylı bilgi için tıklayın.
Mayoların Öyküsü

Üretim

20. yüzyılın ilk yarısında Peugeot bisikletlerinin büyük çoğunluğu Fransa’daki Beaulieu (Mandeure) fabrikalarından geliyordu ve 1978’den sonra Kanada’da üretildi. Son 5 yıldır ise Türkiye pazarında yer almakta olan Peugeot bisikletleri, gücünü büyük yarış başarılarından, tasarım ilhamını ise derin kültürel mirasından almaya devam ediyor.